Reparaties en Calamiteiten

Hieronder treft u een overzicht van mogelijke storingen en calamiteiten en wat u hierbij kunt doen om de storing mogelijk zelf te verhelpen en-/of een reparatieverzoek bij de beheerder kan indienen

Wat te doen bij reparatie verzoeken en calamiteiten

Onderhoud en reparatieverzoeken dient u in principe bij ons te melden. Er zijn echter reparaties die door u zelf verricht dienen te worden, de richtlijnen kunt u vinden op de site van de rijksoverheid. Er kunnen echter uitzonderingen in uw huurcontract gemaakt worden, leest u daarom uw huurcontract zorgvuldig door.

Zodra uw reparatieaanvraag ontvangen is, zal een monteur of beheermedewerker contact met u opnemen om een afspraak te maken.

Controleert u echter vooraf goed of de reparatie door u zelf verricht dient te worden (indien de monteur voor niets bij u langs dan kost u dit tijdens kantooruren € 45,- incl. BTW en buitenkantoortijden en in het weekend € 65,- incl. BTW.

Zoals aangegeven komen sommige reparaties voor rekening van de verhuurder, maar andere reparaties komen voor rekening van de huurder. Alle reparaties conform het Besluit Kleine Herstellingen (BW, titel 7.4, art. 217) komen voor rekening van de huurder. Controleert u vooraf of de reparatie voor uw eigen rekening komt. Houdt u er rekening mee dat indien de monteur voor niets bij u langs komt hieraan wel kosten zijn verbonden. Uiteraard kan de verhuurder of beheerder de reparatie ook voor u verzorgen indien de kosten voor uw eigen rekening komen. U kunt hier uw reparatieverzoek doen.

Brand
Brandweer inschakelen
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur direct de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Stroomstoring
Controleren of alle stoppen goed staan / aardlek controleren
Uw leverancier bellen of er een storing is en deze storing melden
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Geen water
Uw leverancier bellen of er een storing is en deze storing melden.
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de beheerder informeren anders de eerstvolgende werkdag.

CV Storing
Controleren of er genoeg water in de CV zit en of de radiatoren ontlucht zijn, zo niet bijvullen. Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de beheerder informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Verstopping afvoer/riolering
Schoonhouden en ontstoppen van het binnenriool tot het aansluitpunt vanuit het woongedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool dan wel het hoofdriool is voor rekening van de huurder zelf. U dient hiervoor dus zelf een rioolreinigingsservice in te schakelen.

Lekkage vanaf bovenburen
Contact opnemen met bovenburen en het probleem direct op laten lossen
Bij geen contact, brief door de brievenbus doen om contact met de verhuurder of de beheerder op te nemen. Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Lekkage
Controleren waar de lekkage van afkomstig is en een noodvoorziening treffen
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Inbraak
Politie bellen en verzekering informeren
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag.

Slot defect
Op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur de verhuurder of het beheerkantoor informeren anders de eerstvolgende werkdag. ’s Avonds in het weekend dient u zelf een slotenmaker te bellen en de beheerder hier de eerstvolgende dag in kennis van te stellen.

Algemeen onderhoud
Het schoonmaken en schoonhouden van apparatuur is een belangrijk aspect van het goed blijven functioneren van die apparatuur. Dit geldt dus niet alleen voor CV, geisers en gaskachels, maar ook voor de koelkast, wasmachine, vaatwasser en andere huishoudelijke apparatuur. De koelkast moet geregeld gereinigd worden, vriezer ontdooit, afwasmachine schoongemaakt, zout bijvullen ed.

 

 

 

 

HEEFT U EEN VRAAG OVER ONDERHOUD OF WILT U EEN REPARATIEVERZOEK PLAATSEN?

U kunt ons bereiken via onderstaand contactformulier en u vraag of verzoek invullen, waarna wij contact met u opnemen.


Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms