Huurdersinfo

Hieronder vindt u een overzicht van de informatie die wij van u nodig hebben, wanneer u in aanmerking wilt komen voor een woning.

Huurdersinformatie

Aan te leveren documenten bij huurwoning

Wij ontvangen graag van u de volgende gegevens en documenten, zowel van u als hoofdbewoner alsook van de eventuele medebewoner(s):

  • Duidelijk leesbare kleurenkopie voor- en achterzijde van een geldig legitimatiebewijs, identiteitskaart of paspoort.
  • Verhuurderverklaring indien u elders huurder bent geweest.
  • Werkgeversverklaring niet ouder dan één maand.
  • Kopie arbeidsovereenkomst
  • Kopie salarisstroken laatste 3 maanden
  • Kopie bankafschriften van de laatste 3 maanden, waarop het salaris is gestort.
  • Kopie bankpas van hetzelfde rekeningnummer als uw bankafschrift.

Aan te leveren documenten bij zelfstandig ondernemerschap

  • Uittreksel Kamer van Koophandel, niet ouder dan 1 maand.
  • Accountantsverklaring van het laatste jaar, met weergave nettoresultaat en prognose voor de komende 12 maanden, getekend door de accountant of boekhouder.
  • Kopie laatste aangifte inkomsten- en vennootschapsbelasting.
  • Kopie bankafschriften van de laatste 3 maanden waaruit uw solvabiliteit blijkt.

De documenten kunnen met vermelding van het woonadres worden gemaild naar: info@parkstone.nl

Parkstone controleert vervolgens of alle documenten juist en compleet zijn aangeleverd. Wanneer de aanvraag niet compleet is, zal deze niet in behandeling worden genomen.

Inkomenseisen

Als inkomenseis dient het bruto maandinkomen voor zowel duurzame huishoudens (gezinnen en partners), woningdelers als ook studenten minimaal gelijk te zijn aan 3 maal de bruto huurprijs. Eventueel kan als extra inkomenseis een garantsteller door de verhuurder worden verlangd. 

Er wordt een waarborgsom afhankelijk uw inkomen ter hoogte van 1 á 2 maanden brutohuur gevraagd

Bij woningdelers- en/of studenten kan er een waarborgsom ter hoogte van 3 maanden brutohuur worden gevraagd. 

Zelfstandigen dienen minimaal 2 jaar een onderneming te hebben gevoerd en hier een adequate boekhouding over te hebben bijgehouden.

Huisvestingsvergunning

Vanaf 1 juli 2019 is er vanuit de Gemeente Den Haag bij veel appartementen een huisvestingsvergunning vereist. Het jaarinkomen van uw huishouden mag maximaal € 57.053 of minder zijn bij een eenpersoonshuishouden of maximaal € 67.053 zijn bij een huishouden met 2 of meer personen. 

Meer informatie hierover is te vinden op de website van de Gemeente Den Haag.

Betalingen voor het tekenen van de huurovereenkomst

  • De waarborgsom dient gestort te zijn.
  • De 1e maand huur dient voldaan te zijn.
  • Gaat u vanaf de 16e van de maan huren, dan bestaat de 1e huurbetaling tevens uit de daaropvolgende maand.

 

 

 

 

 

Heeft u een vraag over de aan te leveren documenten?

U kunt ons bellen, mailen of via onderstaand formulier uw gegevens invullen waarna wij contact met u opnemen.


Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms